Real Madrid- Milan
En historisk kveld er på trappene. Lagene med mest CL suksess i historien møtes til dyst kl 20:45 på Santiago Bernabeu. Totalt 22 CL titler har de mellom seg. Nytt møte med vår kjære ringrev Ancelotti er bare en ekstra fjær i hatten.
Jeg skal ærlig si at jeg ikke helt ser hvordan vi skal få noe ut av kveldens match. Til det er vi rett og slett for svake bakover. Når Daniel Maldini, Mota, og Djuricic får relativt åpent spillerom, hvordan blir det da med Mbappe. Vinicus, og Bellingham? De har i tillegg fått 10 dagers hvile da deres kamp mot Valencia ble utsatt. Det er et ganske skremmende scenario å tanke Vinicius mot Royal, og Mbappe mot Tomori. Lite betryggende. På den annen side, så har ikke Real vist seg fra en spesielt god side i år. Braktap mot Barca i EL Classico, og et tap for Lille i CL. Tapet av Carvajal er nok stort, og større en man tror defensivt, i tillegg har angrepet utrolig nok haltet en del, og defensive av angrepet har fått mye kritikk. Mbappe og Vinicus, spesielt førstnevnte er litt i samme gate som Leao i presset. Dette må vi utnytte.
Nøkkelen til å få med noe herfra er å være kompakte. Midtbanen får en uhyre viktig rolle da vi må nekte Mbappe og Vinicius å komme i 1-1 situasjoner. Der er de verdens beste. Overganger vil det bli mange av da Real som sagt ikke har veldig defensive fibre i angrep, det vil derfor trolig komme mye 1-1 situasjoner vår vei også, og hvis det er en dag Leao skal vise seg fra en ny side så er det i kveld. 1-1 mot Vazquez bør være grei skuring. Han må settes i situasjoner der dette utnyttes maksimalt. Jeg ville heller ikke startet med Morata i kveld. Han er en kald son en ispinne om dagne, og det er egentlig kun hard jobb han bidrar med. Pulisic bidrar med det samme defensivt, men bidrar med mye mer offensivt. Mye mer bevegelse, fart, link opp spille etc. Jeg ville derfor kjørt Puli om en falsk nier, Chuky på høyre, Leao på venstre, Reijnders i den offensive rollen på midten, Musah og Fofana defensivt. Musah fremfor RLC fordi han har en mye større aksjonsradius en RLC og er god til å drive med ball, en viktig greie i kveld når vi vil få mange overganger.
Dette blir nok en tøff kveld, og i verste fall om vi ikke er påskrudd så blir det slakt og Fonseca sparking.
Mitt tips: 4-2 til Real.
Forza Milan!
.jpg)
Ja dette bør bli 4 seiere. Litt artig at Real kan risikere å ryke ut her. de har borte mot Liverpool og Atalanta i de to neste. I deres forfatning, så er faktisk de førstnevnte favoritter. Vil være tidenes skrell.