top of page

Kampdag

Offentlig·27 medlemmer

Torino-Milan

Da begynner vi. Og det med et oppgjør vi har for vane å tape poeng. Ikke nok med det, men gode gamle Abate sitter på benken for Torino. Det blir spennende å følge hans utvikling som trener.

Men hva med Milan da? Vi fikk høre i dag at Amorim mener vi er godt nok besatte bakover på banen, og at vi kun mangler en trequartista. Jeg stiller store spørsmål ved denne vurderingen. Men finner han tilbake til sitt gamle jeg fra Sporting-tiden, så kan vi likevel overraske. Jeg er fortsatt ganske skeptisk, og særlig da jeg så denne antatte startelleveren:

Maignan

Gila - Gabbia - Pavlovic

Chukky - Modric - Musah - Bartesaghi

RLC - Cisse

Ramos

Tips: 2-1

Forza Milan!

74 visninger
Anaximander
for 13 timer siden

Interessant kamp. Det første vi kan slå fast er at Amorim er den totale motsetning til Allegri. Etter første halvtimen hadde vi altså 78% ballbesittelse og ballen gikk relativt raskt i lengderetningen. Vi skapte riktignok ikke så mye, men den generelle tilnærmingen til Amorim var veldig tydelig.

Bortsett fra gigasjansen til Simeone var det total dominans første 70. Etter det så vi ut som Italianos lag alltid gjør mot slutten av kamper, og vi slipper til den ene store sjansen etter den andre. Litt typisk for et lag som kjører høyt intenst press. Her har Amorim en god del å jobbe med, og igjen er det de individuelle taktiske og mentale kvaliteten til forsvarsspillerne som ikke holder nivå. Så godt som alle gjør store feil.

Hva gjelder enkeltspillere for øvrig så var det ikke så mye å trekke første 70 bortsett fra RLC og til dels Cisse. Særlig førstnevnte viste sin sedvanlige jeg. Cisse har derimot en løpskraft og en offensivt mentalitet som jeg likte, og han fikk også til slutt lønn for dette. En interessant spiller, men foreløpig kun som squadplayer spør du meg. Så får vi håpe at Pulisic og evt. Moreira kan heve skarpheten i den lagdelen.

På plusssiden må vel Chukky nevnes. Han er og blir en one-trick-pony, og jeg satt lenge og irriterte meg over at alle innlegg åpenbart må legges med innoverskru. Tidlig innlegg så vi aldri, og da er det lett å forsvare seg. Samtidig kom vel begge målene på nettopp den måten, så der fikk jeg den...Estupinian var også bra, og redder oss fra å komme under. Uten han kunne resultatet blitt et helt annet...

På de siste 13 møtene bort mot Torino har vi bare vunnet to ganger. Denne seieren regner jeg derfor som svært sterk. Regner med at mønsteret blir motsatt av hva det var i fjor: vi vinner mot de dårlige og sliter mot de sterke lagene, om da ikke Amorim viser seg som en større pragmatiker enn det jeg har inntrykk av at han er.

Spillervurdering:

Maignan: 6

Gila: 6

DeWinter: 6

Pavlovic: 6

Chukky: 6,5

Jashari: 5,5

Musah: 6

Estupinian: 6,5

RLC: 5

Cisse: 6,5

Ramos: 5