top of page

Kampdag

Offentlig·20 medlemmer

Cagliari-Milan

Her er det bare seier som gjelder. Ser ut til å bli tyngre rotasjon i angrepet, og nå nettopp så jeg Sky melde at Adli sannsynligvis får starte og Reijnders beholdes om fremskutt mezzala. Spent på om Adli klarer å senke feilprosenten sin nok til at dette kan fungere. Hadde vært gull om han hadde det i seg. Ellers skal det bli interessant å se hvordan Okafor klarer seg. Hadde vært digg med spiss som var litt mer mobil enn Giroud. Og ikke minst spent på hvordan samhandlingen fremover vil se ut med så mange nye ansikt. Det postive er vel at her er det flere som nok vil ønske å vise seg frem.

Cagliari har én farlig spiller: Sito Luvumbo. Veldig bevegelig, rask og med en fin venstrefot. For øvrig er dette laget ganske tamt, og det bør gå relativt greit å få med seg tre poeng. Dvs. det burde være greit, men fjoråret (og helgens kamp mot Verona) lærte oss at tre poeng i kamper som dette er ingen selvfølge.

Vi har følgende antatt startoppstilling:

Sportiello

Florenzi - Thiaw - Tomori - Theo

Adli

RLC - Reijnders

Chukwueze - Okafor - Pulisic

Tips: 1-2

Forza Milan!

32 visninger
Anaximander
28. sep. 2023

Holy cow! Så store forskjeller var det vel ikke? Hovedgrunnen til at jeg ligger lavere enn deg er at jeg synes vi spilte en ganske dårlig match. Jeg har sett alle Cagliaris kamper denne sesongen, og jeg vil nesten påstå at de hadde flest farligheter i denne. Jeg vil nesten si at Sportiello og Adli (med sin blokkering) redder tre poeng for oss. Syntes også at samhandlingen var dårlig offensivt. Generelt var det mange tekniske feil (pasninger, mottak), eksempelvis på Pulisic, RLC, Reijnders, og Okafor som jeg satt og rev meg i håret av.

Her er ratingen med begrunnelse:

Sportiello 6,5: Ingen sjanse på målet. En fantastisk redning på Oristanios skudd i andre trekker opp 0,5. For øvrig ganske bra med beina. Her har vi en god andremålvakt. Det er godt å vite.

Florenzi 6: Bortsett fra at han mister markeringen i et par overganger som det heldigvis ikke blir noe ut av, gjør han ingen store feil. Er imidlertid helt fraværende offensivt.

Tomori 6: Flere smålfeil, samt én stygg feil som neste resulterte i baklengs i andre, da han gir bort ballen når Sportiello er langt ute av målet. Den må han få 0,5 trekk for (han får også 0,5 i pluss for målet).

Thiaw 6: Færre feil enn Tomori, men har ikke helt kontroll på løpent til Oristanio og Sito Luvumba i andre som leder til to farlige sjanser der den ene blir blokkert av Adli, og den andre reddet av Sportiello. Er litt usikker på hvor mye som er hans ansvar der, men virker som han ikke har oversikten over hvor motstanderne er.

Theo 5: Krisedårlig. Virker uinspirert, og ukonsentrert. Følger ikke Nandez på målet, har mange feilpasninger og tekniske feil. I denne kampen var han det motsatte av en kaptein.

Adli 6: Trekker ham 0,5 for feilen på målet, som han må dele med Theo. Ellers har han høy treffsikkerhet som du skriver Tom, også på langpasningen som det var høy vanskelighetsgrad på. Veldig fine føtter har han, og han jobber også godt defensivt, selv om han av og til kan være litt smartere i måten han skjermer ballen på. Da risikerer han mindre. Tatt i betraktning de fotballtekniske egenskapene han har, så må noen virkelig forklare meg hvorfor han ikke i det minste har fått noen sjanser i året som har gått, ett år der konkurrenter har prestert mye dårligere enn det han har gjort uten å miste plassen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

RLC 5,5: Var bortimot usynlig frem til målet. Tar en del løp, men ingenting kommer ut av det. Han mister enten ballen eller blir blokkert. Flere tekniske feil enn vanlig.

Reijnders 6: En del gode aksjoner, som bl.a. ved assisten til målet, men han har også mange merkelige tekniske feil (mottak, pasninger), som jeg faktisk ikke trodde han hadde i seg. Det forundret meg faktisk. Kanskje han skulle fått 0,5 ekstra for assisten til Okafors store sjanse helt i begynnelsen...

Pulisic 5,5: Gjør absolutt ingenting, bortsett fra den heldige assisten til Okafor. Når han ikke gjør poeng, så faller spillet hans for øvrig gjennom.

Chuku 6: Får karakteren for masse initiativ i første omgang. Prøver og prøver, men er litt upresis eller for lett å lese. Konstant uromoment. Har tro på at dette blir bra med litt tid.

Okafor 6: Målet er blant de enkleste han skårer. Har også to andre sjanser der avslutningen er for dårlig. "Få feil" synes jeg generelt blir en underdrivelse, Tom. Har en del å gå på både teknisk og i å forstå/utnytte lagkameratenes bevegelser.

Av innbytterne så Musah bra ut som anker. Kvikk og god grunnteknisk. Kan godt være at Pioli kommer til å velge ham fremfor Adli fremover, iallefall mot bedre motstand.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page