Lecce-Milan
La foglia del mercato fikk en seriøs reality check forrige helg. Det er rart hvor mye et overgangsvindu kan gjøre med folks forventninger selv når lite egentlig har endret seg. Jeg anser meg for å være en ganske sober mann, og har til og med en god dose skepsis mot Allegri i ryggsekken, men til og med jeg ble mildt sagt skuffet over forestillingen vi fikk se sist helg. Jeg er også ganske skuffet over at Tare først nå tar tak i forsvarsoppsetningen. Hadde det blitt tatt tak i tidligere i sommer hadde vi hatt sjanse til å spille inn en ny konstellasjon. Nå må dette skje in medias res, og det byr alltid på utfordringer. Og så kommer Jasharis skade (som Allegri på merkelig vis offentlig la skylda på Gimenez for)...Livet skal visst ikke være lett for en milanista.
Vel, vel...forventer ikke at laget plutselig har funnet sin sjel og en velfungerende struktur i morra, men jeg forventer likevel seier. Og det sier jeg vel vitende om at vi som regel sliter mot Lecce borte. Genoa sleit virkelig med å bryte dem ned i helgen, og uten Leao, og med både Pulisic og Gimenez i dårlig form, så skal det bli hardt.
Jeg blir også frustrert over at vi ikke får se Ricci sentralt. Han blir etter alt å dømme å finne på benken imorra. Allegri insisterer på at Fofana og RLC skal være indreløpere. Jeg foretrekker heller å se Modric som mezzala og Ricci inne sentralt, sånn at vi får utnytte sistnevntes defensive styrker og Modric kan utfolde seg mer offensivt.
Forventet lagoppstilling er som følger:
Maignan
Tomori - Gabbia - Pavlovic
Saelemaekers - Fofana - Modric - RLC - Estupinian
Pulisic - Gimenez.
Tips: 1-2.
Forza Milan!
.jpg)
Btw. at vi må spille 5-4-1 mot Lecce for å få defensiv stabilitet sier litt som kvaliteten på forsvarsspillerne våre...