top of page

Kampdag

Offentlig·26 medlemmer

Inter- Milan

Returoppgjøret etter forrige ukes fortjente 2-0 tap. Da vi håpte at Spezia kampen kanskje ville tanke litt ny sårt tiltrengt selvitilitt til gutta, så skjedde det stikk motsatte, ved at vi presterte årsverste. Rett og slett en bekmørk kamp jeg ikke ønsker å belyse noe mer. Inter på sin side cruiset til en solid 4-2 seier over et Sassuolo som ofte presterer godt mot de store lagene, så det sier litt om Inter fantastiske form. Angrepet glitrer, og utskjelte Lukaku herjer som aldri før. I tillegg sparte Inter 8 mann, og vant allikevel komfortabelt. Dette sier mye om den store forskjellen på disse to lagene, nemlig bredden.

Jeg har overhodet ingen forhåpninger i morgen, jeg kan KUN bli overrasket. Det er dog noe med dette Milan laget, om Leao har dagen som gjør at man allikevel kan ha ørliten tro på dette. Det første målet blir 100% avgjørende. Klarer vi å faktisk sette sjansene, og Leao spiller sin livs kamp, så kan dette gå. På den annen side, Inter er voldsomt sterke for tiden, spesielt fremover. Vi kan nok fint få to mål, men klarer vi å holde de fra fatet er mer spørsmålet. Jeg har mine tvil. Forsvaret som så veldig solid ut i lang tid især i CL har begynt å rakne. Kjær har hatt noen horrible kamper, og ryktet sier at Thiaw starter sammen med Tomori. Et meget godt valg mener jeg. Han har stor hurtighet og vil på en helt annen måte kunne fange opp overgangene som garantert vil komme for Inter.

Videre er vi avhengig av maks prestasjoner av nær samtlige mann. Det hjelper ikke med bare Leao i morgen. Diaz må vise Napoli og Tottenham form +. Giroud må sette alt han får av muligheter. Saelemaekers må vise noe endeprodukt, og Tonali må dominere den midtbanen så til de grader. Theo vil også bli avgjørende. Han må bombe så mye som mulig fremover for å gi plass til Leao, og skape ubalanse i treeren bak hos Inter. Som vi vet er den treeren ikke spesielt temposterk, så det blir mye av nøkkelen i morgen.

Skal vi klare å å gå til finalen med dette utgangspunktet og mot dette Inter laget, vil jeg mene at dette er en av de største prestasjonene jeg har vært med på som Milan fan(1995). Jeg vil si at dette er 90-10 i favør Inter, men fotballen er rund, og tilfeldighetene mange. Alt kan skje om universet er med oss i morgen.

Forza Milan!

69 visninger
Anaximander
May 18, 2023

Ja, han trodde jeg aldri på. Og han har til og med vært verre enn jeg trodde han kom til å bli.

Argumentet til Maldini henger kun på greip dersom man tenker at de ville prioritere midtspiss fremfor Dybala.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page