Juventus - Milan
Da er årets første storkamp her. Begge lag har startet med 6 poeng, men ingen har vel imponert stort heller. Juve er best bakover, vi er best fremover. En helt åpen kamp med andre ord. Juve er svekket av at Yildiz og Thuram er ute med skader, men de har hjemmefordel, så det balanseres greit ut. Jeg er veldig spent på hvordan backene våre klarer oss mot Boga og Conceicao, og hvordan vi klarer å forsvare oss på dødball mot Bremer. Men vi har også våre kvaliteter, så jeg håper selvsagt på at vi drar klarer å dra en corto muso.
Antatt startoppstilling:
16 Maignan
34 Gila 5 De Winter 31 Pavlovic
21 Chukwueze 14 Modric 80 Musah 33 Bartesaghi
12 Rabiot 56 Saelemaekers
9 G. Ramos
Tips: 1-0
Forza Milan!
58 visninger
.jpg)
Selv om jeg er usikker på nivået til Juve i år så syntes jeg det var et greit resultat. Det luktet ikke akkurat krutt av Juventus heller selv om de fortjente seier denne kampen.
Uansett så møtte vi et godt nok motstanderlag til at det ikke var en selvfølge at vi kunne ha ballen i laget og presse fremover.. Da blir det dessverre vanskelig å spille Amorim-fotball pga. av at vi kompensere bakover.. Melder meg inn i klubben for de som tror at Amorims stil passer best mot svakere lag.. I går kollpaset hele angrepet fordi Juve ikke ga oss gode forhold til å spille på press..
Det posititve er Gila og DeWinter som individuelt sett gjør en god kamp.. Pavlovic skiller seg negativt ut her selv om jeg personlig mener at forsvarstrioen er grusomt usynkroniserte. Dette forsvaret skriker etter en lederskikkelse med rutine...
Syntes Musah gjør en fin kamp, og bidrar helt greit til defensivt..
Får vel være litt fair mot Moreira, og la han få flere minutter på seg til å spille seg varm.
Ellers skal jeg fortsatt gi Amorim en tommel opp for en fin start på sesongen..