top of page

Kampdag

Offentlig·18 medlemmer

Milan - Chelsea

Kampen i London ble en skuffelse. Selv om kampen lenge var ganske balansert, så ble det mer og mer tydelig ettersom kampen skred frem at Milan manglet intensiteten og motet vi har vært så vant til å se under Pioli. Kanskje var Chelsea bare for gode, eller så kan Milan med nytt mot klare å ryste selv den finansielt så overlegne engelske klubben i kveld.

Theo er tilbake. Det skal bli interessant å se hvordan Chelsea takler det taktisk. Leao og Theo har en formidabel motstander i Reece James, og det blir avgjørende for Milan om de klarer å finne måter å låse opp Chelseas forsvarsspill på. Det ryktes om at Pioli kanskje vil gå for en slags 4-3-3 formasjon med følgende antatt startoppstilling:

Tatarusanu

Kalulu - Gabbia - Tomori - Theo

Krunic - Bennacer - Tonali

Diaz - Giroud - Leao

Tips: 1-1

Forza Milan!

40 visninger
Joneren
Joneren
Oct 12, 2022

Da har jeg fått kjølt meg ned litt.😅

Enig i at et lyspunkt i gårsdagens kamp var Gabbia. Kjekt å se litt utvikling som hjelper stort på bredden i laget..

Selv om jeg har litt delte meninger om Curva Sud utenfor banen syntes jeg de representerte laget veldig bra i går.

Vil faktisk ikke klage for mye på Giorud og Leao.. Disse hadde lite å jobbe med. Chelsea har taktisk utmanøvrert Milan over to kamper med å låse venstresiden. Chelsea solgte seg aldri bakover.. Når ikke Milan klarer å etablere spill mot lag som ligger lavt så resulterer dette i null press.

Tonali og Bennacer skal få mye heder for innsatsen, men Milan trenger en spiller med et playmaker-gen på midten.. Tonali og Bennacer har fremdeles ikke en kjemi som er i nærheten av å matche Tonali-Kessie i fjor.. Og dette på tross av at Kessie ikke hadde en super sesong. Virker nesten som Tonali og Bennacer blir litt for like..

Når det kommer til Theo og Dest syntes jeg ikke disse fortjente 6..

© 2012 Milan Norge 

bottom of page