top of page

Kampdag

Offentlig·26 medlemmer

Milan-Cagliari

Copa Italia kamp i kveld kl. 21:00. Og det virker ikke som om Pioli har tenkt å gi særlig prioritet til denne turneringen, selv ikke med Inter og Napoli ute av dansen, og en finale skal være greit innen rekkevidde. Stiller namlig med følgende startoppstilling:

Maignan

Calabria - Simic - Theo - Jimenez

Adli - Reijnders

Chukky - Romero - Traoré

Jovic

Vet ikke hvor mange av dere som ser primaverakampene, men Simic har dere vel nå fått et relativt greit inntrykk av. Har faktisk vist seg mer posisjonelt smart og mindre overilt enn mitt inntrykk var fra primaveralaget. Håper det inntrykket vedvarer. Jimenez er en energisk spansk back, som både kan spille til høyre og venstre. Har en bra pasningsfot, fint driv og løpskraft. Savner nok litt fysikalitet i spillet, og litt rotete i defensivt. Traore har vært primaveralagets beste offensive spillere i flere år med sin teknikk, bra driv og blikk for spillet. Problemet hans er at han er så ekstremt variabel i prestasjonene. Kan forsvinne helt ut av kamper, og virker av og til relativt giddalaus og uinspirert. Hever han ikke den mentale biten, er jeg redd han aldri vil bli noen god seniorspiller. De gode prestasjonene hans har også til dels skyldtes en fysikk som ikke alle andre jevnaldringer har, og dette aspektet vil han ikke kunne dra like mye nytt av i seniorfotball hvor forsvarerne er sterkere og raskere i en-mot-en situasjoner.

Tips: 0-2

Forza Milan!

20 visninger
Anaximander
Jan 03, 2024

Bomma brutalt med tipset. Cagliari stilte med et mer rotert lag enn jeg forventet, noe som var litt av forklaringen. Men må si at unggutta imponerte.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page