Liverpool - Milan
Det er med skrekkblandet fryd jeg lager denne kamptråden. Jeg er utrolig spent på hvordan Piolis gutter kommer til å opptre i morgen. Får de en nesestyver ala den Atalanta fikk ifjor, eller kan de i det minste utfordre Liverpool littegranne i overgangsspillet? Ifg. Pioli skal Milan spille sitt eget spill og gå for seieren. Men hvordan dette vil se ut er ikke så lett å vite.
Antatt startoppstilling:
Maignan
Calabria - Kjær - Tomori - Hernandez
Kessie - Bennacer
Saelemaekers - Diaz - Leao
Rebic
Tips: 2-0
Forza Milan!
79 visninger
.jpg)
Noen tanker dagen derpå:
- Interessant nok så viser expected goals at resultatet i går var omtrent som å forvente: 2.69-1.47. Selv om vi ble fullstendig overløpt og overspilt første halvtimen, så hadde faktisk ikke Liverpool veldig mange store sjanser. Var mange blokkeringer, og nestensjanser. Liverpool vinner statistikken i skudd på mål 8-3.
- Ekstremt imponert over balltempo og bevegelse hos Liverpool første halvtimen. Vi hang ikke med i det hele tatt. Det som likevel også var imponerende var at vi ikke mistet besinnelsen helt, men etter hvert klarte å dra ned tempoet noe, og få litt pusterom. At vi også tørr å angripe med kraft når vi først gjør det var også positiv. På målet til Diaz var Milan 5 spillere inne i 16-meteren sammenliknet med Liverpools 4.
- Tror vi lærte mye av denne kampen i forhold til hvor listen ligger, og hvor mye man har å gå på. For et ungt lag som Milan er dette bare bra tror jeg.
- Vi løp veldig mye i denne kampen (116 km). Skal bli spennende å se hvordan det slår ut i forhold til kampformen mot Juve på søndag.