Milan-Club Brugge
Null poeng etter to kamper. Det er Milans fasit så langt i årets Champions League. Men motstanden har vært sterk, og muligheten for avansement er langt fra tapt. I morgen kveld kommer Club Brugge på besøk på San Siro. Det skal i utgangspunktet være en mer overkommelig oppgave. Belgierne tapte klart 0-3 for Dortmund i første runde, men slo østerrikske Sturm Graz med knappest mulig margin i andre kamp. Fonseca brukte anledningen på pressekonferansen til å snakke dem opp uten at det betyr at et tap ikke vil være en gigantisk skuffelse.
Etter rotasjon i helgen er det flere nye ansikter å se i morgendagens startoppstilling som Fonseca endatil var generøs nok til å gi oss i sin helhet på pressekonferansen:
Maignan
Emerson - Gabbia - Tomori - Theo
RLC - Fofana
Pulisic - Reijnders - Leao
Morata
Tips: 3-0
Forza Milan!
.jpg)
Etter helgens oppvisning i offervilje og dedikasjon var første omgang en gigantisk skuffelse. Mentalt henger vi ikke med og Club Brugge tar oss fullstendig på senga med sin intensitet i pressspillet. Mens vi loffer rundt på 80% gir de 110% både offensivt og defensivt. Da utjevner forskjellene i kvalitet seg raskt. Men det betyr også at de til tider risikerer mer i taklingsspillet, og det er det de ryker på. Uten utvisningen tipper jeg vi fort hadde tapt denne kampen. Det var takter vi ikke har sett siden Parmakampen...
Og nok en gang er vi helt elendig på sonespill. På første målet er det Emerson og Reijnders som ikke følger med på hva som skjer. Både Theo, Tomori og Reijnders trekkes mot samme mann - litt som på målet til Di Marco mot Inter. Dette skjer også flere ganger når vi får overganger imot i første omgang. Her har Fonseca en del å lære dem om forsvarsspill, noe han også innrømmer.
Hva gjelder rating så synes jeg generelt at du legger deg for høyt Tom. Etter nesten 1 time mer med 1 mann har vi vel bare 4 flere skuddforsøk. Det er for dårlig. Jeg legger meg derfor en del lavere enn deg.
Maignan: 7,5
Theo: 5
Tomori: 6
Gabbia: 5,5
Emerson: 5,5
Fofana: 4,5
Reijnders: 6
Pulisic: 6,5
RLC: 4
Leao: 5,5
Morata: 4,5
Chuku: 6,5
Okafor: 6
PS! Om Pulisic virkelig har motsagt mine mørke profetier i fjor sommer, så har RLC til de grader bekreftet dem i år. Ekstremt frustrerende å så ham loffe rundt utpå der.
Forza Milan!