Milan- Atalanta
Ingen kamptråd denne gangen til en slik match? Jeg skulle gjerne lagd om jeg ikke viste at du kunne Anaxi:).
Uansett, den beste prestasjonen i år kom i går. 2-0 og total kontroll. Rett og slett en steinsolid prestasjon, spesielt av forsvaret som var fabelaktige. Atalanta endte faktisk kampen uten skudd på mål. Hvor mange lag kan si det samme? Atalanta skaper alltid sjanser. Thiaw nok en gang BB i mine øyne. Hadde Højlund i lomma hele kampen. Thiaw kan bli noe helt spesielt. For et talent! Ellers bunnsolid av Kalulu og Tomori. Tonali tilbake til nivået vi kjenner. Krunic med en strålende defensiv kamp. Theo med et drømmemål, Messias med mål igjen. De som ikke leverte helt som ønsket var igjen Leao og Giroud. Bekke sløste voldsomt med sjansene! Dette burde og skulle endt minst 4-0. Såpass mye skapte vi.
Stolt av hvordan denne gjengen har snudd trenden, og kudos til Pioli som faktisk tok grep. Vi kan se på en viss Klopp i Liverpool som nekter å ta grep til til tross for en elendig sesong. Bra mister.
Min rating 1-10:
- Maignan(Endelig tilbake<3). 6,5.
- Kalulu. 7,5.
- Thiaw: 8.
- Tomori: 7.
- Messias: 6,5..
- Tonali: 7.
- Krunic. 7.
- Theo: 7,5.
- Diaz: 6,5.
- Leao: 6.
- Giroud: 5,5.
Forza Milan !
.jpg)
Beklager at det ikke ble kamptråd fra min side denne gangen. Havnet på høyfjellet uten nettdekning :) Fikk først sett kampen nå ikveld. Og det ble en god opplevelse. Noen observasjoner:
- Hele laget gjør en kjempekamp defensivt. I min bok var Krunic BB. Hans beste kamp i Milantrøyen. Gjør nesten ikke en feil, og dekker enorme rom. Thiaw er også veldig bra. Er den spilleren i Serie A som vant mest dueller i februar sammen med Kim i Napoli. Vokser! Atalantas første kamp uten skudd på mål på 20 år! Det sier litt. Nekter å sette noen under 6 i karakter av den enkle grunn. Kollektivt bunnsolid defensivt - fra Giroud til Maignan.
- Vi fortsetter sjansesløseriet. Giroud skulle hatt to, og Messias ett til. Må imidlertid si meg litt uenig med karaktersettingen din hva gjelder Leao, Tom. Han blander og gir, men har en veldig fin assist til det andre målet, og setter både Giroud og Messias opp til hundreprosentsjanser.
- CdK, my man! Å si at han bare lunter rundt er en overdrivelse, men han har MYE igjen for å finne tilbake til sitt toppnivå. Diaz forsvinner nok neste sesong, kanskje sammen med både Leao og Rebic, og da blir det mye plass til CdK og Adli. Satser på at de kommer inn i det til slutt.
- Zlatan er tilbake! Det bor så uendelig mye fotball i den mannen, at han nok fortsatt har litt glede å spre til oss milanisti.
Rating:
Maignan: 6,5
Tomori: 7
Thiaw: 7
Kalulu: 7
Messias: 6,5
Krunic: 7,5
Tonali: 6,5
Theo: 6,5
Leao: 7
Diaz: 6
Giroud: 6
Neste kamp er både Krunic og Leao ute med suspensjon, og det i en hard bortekamp i Firenze. Den svir litt.
Forza Milan!