top of page

Kampdag

Offentlig·28 medlemmer

Milan-Benfica

I kveld sparkes Europaligaen i gang, og vi tar imot Benfica på San Siro. Når jeg så på lagene som deltar i turneringen så tenkte jeg faktisk at dette er noe det ikke er umulig å vinne. Men det forutsetter at vi prioriterer det. Når jeg ser på lagoppstillingen så lurer jeg litt på om Amorim gjør nettopp det. Antatt startoppstilling er nemlig:

Maignan

Terracciano - DeWinter - Pavlovic

Chukky - Musah - Jashari - Bartesaghi

Hutchinson - Cisse

Ramos

Tips: 1-1

Forza Milan!

86 visninger

Interessant kamp mellom 2 b-lag. Marco Silvas Benfica så ekstremt mye bedre taktisk skolert ut. Avstandene var riktige, samhandlingen god, og spillerne rett og slett taktisk smarte. Amorims Milan så veldig dårlig organisert ut: stor ubalanse, lite samhandling og forvirring, noe han også innrømmet etter kampen. Han har MYE å jobbe med. Noen enkeltobservasjoner:

• Cisse er ikke klar for førstelleveren enda. Kvaliteten steg mye med Saelemaekers og Pulisic inn.

• Musah fungerer greit når det blir store rom å dekke defensivt, selv om han ikke akkurat briljerer i ballspillet. Jashari derimot sliter med tempoet. Rabiot hever kvaliteten mye når han kommer inn.

• Bartesaghi holder kanskje for det lag midt på tabellen i Serie A. Han holder ikke nivået for Milan.

• Gilas aggressive spillestil forfører en del supportere. Ikke meg. Synes han gang på gang har kommet ut av posisjon, og på halvdistanse, i kampene så langt denne sesongen.

• Chukky er ingen høyreback. Han sliter defensivt, og ligger sjelden riktig.

Trøsten får være at vi fortsatt er tidlig i prosjekt Amorim.

Spillervurdering:

Maignan: 6

Terraciano: 5

De Winter: 6

Pavlovic: 5

Chukky: 5

Musah: 5,5

Jashari: 5

Bartesaghi: 5

Cisse: 5

Hutchinson: 5

Ramos: 4,5