Milan- Juventus
Lørdag 18:00 braker det løs på et utsolgt San Siro. Skal Milan reise kjerringa etter den famøse prestasjonen mot Chelsea, eller vil dette bli starten på en lengre nedtur?
Milan tapte som sagt på stygt vis i London. 3-0 var ikke et mål for lite, og hele laget virket energiløst, og forvirret etter 1-0. Reservene Dest og Fode Ballo Toure spilte elendige kamper, og vi må desverre trolig se Dest igjen i morgen, hvis da ikke Gabbia får tilliten, noe ryktene faktisk sier. På den svært positive siden, meldes Theo Hernandez klar til kamp. Alle vet hva han betyr for dette laget både offensivt og defensivt. Meget viktig at han er klar. Maignan, Kjær, og Messias er fortsatt et lite stykke unna å bli klare for kamp.
Trolig Milan lag i morgen. Tatarusanu- Kalulu- Gabbia- Tomori- Hernandez- Bennacer- Tonali- Krunic- Diaz- Leao- Giroud.
Min personlige mening er at jeg ville startet med Rebic i stedet for Giroud. Juve er tunge fysisk, men sliter mer når spillet foregår med tempo og bevegelser. Her er Rebic langt bedre, han har også en glimrende statistikk mot Juve. Jeg ville også hatt Diaz på høyrekanten og De Ketelaere/Adli i rollen bak angriperen.
Hva så med Juve? De kommer fra to positive kamper. De feide over Bologna med 3-0, der de dominerte totalt. Duoen Kostic- Vlahovic begynner virkelig å finne tonen. I midtuken slo de Haifa på komfortabelt vis med 3-1. Suspenderte Di Maria hadde tre målgivende, så vi skal være glade for at han soner i morgen. Generelt ser Juve langt friskere ut nå, og de har begynt å få i gang offensiven som har vært bedrøvelig frem til Bologna kampen. Juve er et fyisk og taktisk godt organisert lag defensivt, men sliter når tempo og intensitet er av høyt kaliber. Det er derfor avgjørende at vi går ut som mot Napoli og kveler dem fra start. Får vi det første målet har jeg god tro, da Juve er langt mindre komfortable når de må jage mål. De trives best godt organisert.
Trolig Juve lag: Sczeczny- Danilo- Bremer- Bonucci- Alex Sandro- Locatelli- Rabiot- Cuadrado- Kostic- Vlahovic- Milik.
Jeg er livredd for dødballer mot dette Juve laget. Vi har vist oss svake gang på gang på dette, og med hodesterke spillere som Bremer, Bonucci, Vlahovic, Milik, så kan dette bli ekkelt.
Jeg har en litt vond følelse foran matchen, og tror ikke på festfotball. 1-1 i en litt kjedelig match er mitt tips. Overrask meg gjerne!
Forza Milan!
.jpg)
Ifg noen analyser satte Pioli opp laget slik (3-2-2-2-1/3-2-4-1):
Tata
Kalulu - Gabbia - Tomori
Bennacer - Theo
Tonali - Pobega
Diaz - Leao
Giroud.