Milan-Bologna
Landslagslidelsen er over, og den ordentlige fotballen er tilbake, og det med en real stresstest for Milan. Fra fjoråret vet vi så inderlig vel at Italiano og Bologna blir en hard nøtt å knekke. Ndoye og Beukema er borte, med Rowe og Heggem som erstattere. Det skal bli spennende å se hva Bologna står for. Det vi uansett vet er at det blir et taktisk veldrillet lag vi møter. Antar at vi møter høyt press, og det blir interessant å se om GImenez kan lære seg å bli et bedre oppspillspunkt. Det var jo nettopp det som gjorde at man ønsket å bytte ham med Dovbyk sånn jeg ser det. Det blir viktig i denne kampen.
Rabiot går nok rett inn i startelleveren, mens Ricci fortsatt ikke blir å se som regista dessverre. Jeg har større tro på ham som regista og Modric om mezzala i stedet for Fofana, men Allegri ser ut til å være uenig. Kjipt for Ricci som vil stå i fare for å gå glipp av VM til sommeren dersom Italia kvalifiserer seg. Rabiot vil nok bli en defensiv forsterkning, men forsvaret er fortsatt et eneste stort spørsmålstegn: Som Cappello så treffende sa det i uken: "Milans forsvarere har i flere år stått og sett på ballen i stedet for å sørge for å ha kontroll på motstanderen". Jeg ser ingen forbedringer, og forventer ikke at det skjer heller før vi bytter ut Pavlovic og Tomori. Leao er fortsatt ute en uke halvannen til, så det går mot en 3-5-1-1 formasjon:
Maignan
Tomori - Gabbia - Pavlovic
Saelemaekers - Fofana - Modric - Rabiot - Estupinian
RLC
Gimenez.
Tips: 1-1
Forza Milan!
.jpg)
Og så må det jo også sies at det var en liten skandale at ikke Nkunku fikk straffespark. Hva var det VAR tenkte på? Blir løpt rett ned Nkunku. DOGSO, uten tvil!