top of page

Kampdag

Offentlig·26 medlemmer

Milan- Newcastle

Endelig braker CL kaoset løs igjen! Kl 18:45 under flomlys og nesten 70 000 tilskuere så skal vi hamle opp med den kanskje "letteste" motstanderen fra dødens gruppe, nemlig Newcastle. Personlig mener jeg ikke at er det enkleste laget. De spiller i Premier Leaugue, lag derfra sliter vi tradisjonelt mot. De har mye tempo fremover i Isak, Gordon, og Almiron, de har en fantastisk defensiv midtlås nå i Tonali- Guimares, og et ekstremt fysisk sterkt stopppar i Schar- Botman. Legg til at Trippier har en fantastisk dødballfot, så sier det seg selv at dette overhodet ikke blir noen walkover. Newcastle har hatt en variabel start på sesongen, men det er mye grunnet et knalltøft program. Liverpool, City, og Brighton er tøffe nøtter.

For vår del, så startet sesongen forykkende med tre bunnsolide seiere og 8-2 i målforskjell før vi kom brutalt ned på jorda med 5-1 tap for nabo Inter. I den kampen var vi fryktelige defensivt. En elendig taktisk set up fra Pioli la grunnlag for en lett match for våre naboer. Spørsmålet er hvordan vi reagerer på dette? Vil vi være demoraliserte og usikre, eller har vi lagt det bak oss, og kommer ut mer motivert en noengang? Det blir fryktelig spennende å se.

Måten å slå dette Newcastle laget på, er å angripe backene. Burn er temposvak, og en Chukwueze i form kan få mye fint spillerom her. Trippier en god back men kan være litt vel offensiv, og det blir ofte mye rom bak han. Er Leao på i kveld, vil han få mye rom og muligheter. Vi må også være svært obs på dødballer. Newcastle er er ekstremt fysisk sterke i boks, så her vil vi få utfordringer. Her bør markeringene sitte, samt en offensiv Maignan i feltet. Videre gjelder det å demme opp for de de dype løpene til Tonali og Guimares. Her var vi helt ute å kjøre mot Inter, så her krever det en streng disiplin fra midtbanen med å følge disse løpene.

Gleder meg veldig til dette. Lite slå en CL kveld på San Siro!

Tips. 2-1.

Forza Milan!

50 visninger
Anaximander
Sep 20, 2023

Når jeg ser Inter spille ikveld borte mot Sociedad, så lurer jeg nesten på hvordan vil klarte å tape mot dem i det hele tatt. Merkelig at de kan være så mye dårligere enn i Serie A. Er Hakan og Thuram virkelig så viktige?

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page