top of page

Kampdag

Offentlig·18 medlemmer

Newcastle- Milan

Da er dagen her da skjebnen skal avgjøres. Forutsetningene er enkle: Vi må vinne, og Dortmund må vinne. Personlig sitter jeg med svært små forhåpninger, så jeg kan kun bli overrasket. På den annen side, Dortmund er et ekstremt godt hjemmelag, og PSG har vært ditto dårlige borte, her kan alt skje. Jeg frykter dog at et PSG med kniven på strupen klarer minst uavgjort. For vår del, så er formen fryktelig variabel, vi har halt i land et par seiere i Serie A, totalt uten å overbevise, og det er det som bekymrer meg. Selve kampene har stort sett vært bedrøvelig. Fryktelig sårbare bakover. For Newcastle sin del, så er det trøbbel i tårnet der også. To strake stygge tap på rad. Først 0-3 mot Everton, og så 1-4 mot Tottenham i helgen. I sistnevnte kamp bl de fullstendig utspilt og resultatet kunne vært langt styggere. Det må også tas med i betraktningen at Newcastle får en dag mindre hvile en oss da de spilte sent søndag. Dette er et element som kan vise seg mot slutten av kampen og til vår fordel.

Newastle er et veldig typisk hjemmelag. De er ekstremt gode hjemme, men supportere som er noen av de beste i verden og som driver laget frem. De presser høyt og intenst på hjemmebane, så det er viktig at vi spille oss ut av det første presset. Klarer vi der så vil et bli mye rom, og et forsvar med Livramento, Schar, Lascelles, og Tripper, samt Dubravka i mål er det helt mulig å straffe hardt. For vår del er jeg meget bekymret for forsvaret nok en gang. Det gar vært helt ute å kjøre til tider, og mot Atalanta var det ravnsvart. Theo og Tomori hadde en grusom kamp, og det er avgjørende at de finner nivået de hadde mot Frosinone. med tanke på alt som står på spill, og at begge lag har mye skader i forsvar, så tror jeg på en målrik kamp.

Mitt tips. 2-2, og desverre ute av Europa.

Forza Milan!

23 visninger
Anaximander
Dec 14, 2023

Synes egentlig Milan gjør en ganske bra kamp. Viser hjerte, slipper ikke til så veldig mye, og utnytter sjansene sine. Det er fortsatt åpenbare strukturelle utfordringer på midtbanen, særlig defensivt, men vi blir heldigvis ikke straffet denne gang.

Litt delt i forhold til EL spill. Blir en distraksjon fra seriespillet, og vil slite på troppen som åpenbart ikke tåler så godt hardkjør. Samtidig er det penger inn, og med tanke på at ingen spanske eller engelske lag kommer inn via CL, så kan vi også ha en litt større sjanse til å gå langt. Håper likevel Pioli har vett til å rotere nok, til at vi kan henge sånn noenlunde med i seriespillet.

Spillervurdering:

Maignan: 6,5

Calabria: 6,5

Theo: 6,5

Tomori: 7,5

Florenzi: 6

Musah: 6

Reijnders: 5,5

RLC: 5,5

Pulisic: 6

Giroud: 6,5

Leao: 6