top of page

Kampdag

Offentlig·25 medlemmer

Supercoppa: Milan-Inter

Finalen i supercoppaen er her. Deilig diskusjon om Milan prestasjon mot Juve i semien, der undertegnede mente den først og fremst handlet om at stjernene stod rett (les: flaks). Men vinnerviljen kom så smått til syne også utover i andreomgang, særlig hos enkelte spillere. Og det er nettopp mer av dette vi må sette vårt lit til ikveld: kollektiv offervilje. Med dette og med det kompakte lavet vi så i forrige derby og mot Real, så kan vi kanskje få noe ut av dette. Men Inter er også ganske så mye bedre nå enn de var tidlig i høst, så det skal holde hardt tror jeg.

Conceicao ser ut til å la lagt sin elsk på Tomori, dessverre, noe som betyr at laget nok en gang stiller uten ledere i forsvar. Musah tar også over etter Bennacer på midten. Ellers stiller vi uforandret. Leao er tilbake på benken.

Jeg hadde et lite håp om at det ville bli 4-3-3 med Conceicao, men i realiteten var det vel den velkjente 4-2-3-1, særlig i presspillet.

Antatt startoppstilling:

Maignan

Emerson - Tomori - Thiaw - Theo

Musah - Fofana

Jimenez - Reijnders - Pulisic

Morata

Tips: 0-3

Forza Milan!

68 visninger
Anaximander
Jan 07, 2025

Veldig lenge siden Tomori var god. Det han har er tempo. Før hadde han grinta, men den har jeg ikke sett snurten av på lenge.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page