top of page

Kampdag

Offentlig·18 medlemmer

Supercoppa: Milan-Inter

Finalen i supercoppaen er her. Deilig diskusjon om Milan prestasjon mot Juve i semien, der undertegnede mente den først og fremst handlet om at stjernene stod rett (les: flaks). Men vinnerviljen kom så smått til syne også utover i andreomgang, særlig hos enkelte spillere. Og det er nettopp mer av dette vi må sette vårt lit til ikveld: kollektiv offervilje. Med dette og med det kompakte lavet vi så i forrige derby og mot Real, så kan vi kanskje få noe ut av dette. Men Inter er også ganske så mye bedre nå enn de var tidlig i høst, så det skal holde hardt tror jeg.

Conceicao ser ut til å la lagt sin elsk på Tomori, dessverre, noe som betyr at laget nok en gang stiller uten ledere i forsvar. Musah tar også over etter Bennacer på midten. Ellers stiller vi uforandret. Leao er tilbake på benken.

Jeg hadde et lite håp om at det ville bli 4-3-3 med Conceicao, men i realiteten var det vel den velkjente 4-2-3-1, særlig i presspillet.

Antatt startoppstilling:

Maignan

Emerson - Tomori - Thiaw - Theo

Musah - Fofana

Jimenez - Reijnders - Pulisic

Morata

Tips: 0-3

Forza Milan!

68 visninger

Veldig lenge siden Tomori var god. Det han har er tempo. Før hadde han grinta, men den har jeg ikke sett snurten av på lenge.

© 2012 Milan Norge 

bottom of page