top of page

Kampdag

Offentlig·25 medlemmer

Milan-Cremonese

Da var vi endelig her. Forrige sesong er fortrengt.

Med Allergi er det 3-5-2 som gjelder. To dobler treere sentralt, og mindre defensivt ansvar på Leao ser ut til å være Allegris løsning på fjorårets problemer. Vel, vi får håpe han har rett. Jeg savner fortsatt en del i forsvarslinjen, det vet alle som har blitt utsatt for mine utblåsinger her inne, og da tenker jeg særlig på en sentral forsvarssjef som kan hjelpe kyllinghodene Tomori og Pavlovic til å holde seg der de skal.

On a positive note, er jeg spent på midtbanen. Holder Modric sin kropp? Klarer Jashari overgangen til Serie A, og holder RLC seg skadefri? I så fall tror jeg pilen vil peke oppover fra ifjor. Leao ser ut som å trives mye bedre under Allegris ledelse, Saelemaekers virker å ha vokst, mens Gimenez ser ut som å ønske å motbevise tvilerne. Sånt liker vi.

Vi ønsker også Boniface, Athekame og DeWinter velkommen med et åpent sin.

Vi innleder sesongen med på papiret ganske overkommelig motstand, så vi har litt tid på å spille inn startoppstillingen før toppmøtene kommer. I morgen ser de ut til å bli følgende:

Maignan

Tomori - Gabbia - Pavlovic

Saelemaekers - RLC - Modric - Fofana - Estupinian

Pulisic - Gimenez

Tips: 2-0

Forza Milan!

40 visninger
Anaximander
Aug 25, 2025

Capellos analyse av problemet:

• Forsvarerne ser på ballen i stedet for å følge med på spillerne rundt seg. Forsvarsspill handler om posisjonell sans og holdning. Dette mangler Milan.

• RLC og Fofana jobber ikke godt nok defensivt, som gjør at laget mister struktur og blir ubalansert. Bruker Napoli som et moteksempel, der laget aldri mister balansen og der spillere jobber som gærne for å komme i riktig defensiv posisjon når laget mister ballen.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page