Leverkusen-Milan
Med seier i byderbyet og nå sist mot Lecce holder Milantrener Fonseca foreløpig hodet over vannet. Selv om Milan henger med i toppkampen i Serie A er det tydelig at det er mange sider ved Milans grunnspill som ikke fungerer optimalt - særlig defensivt. Og nettopp defensiven vil få en grundig stresstest i kveldens CL-møte med Leverkusen i Tyskland. Genierklærte Xavi Alonsos menn blir en nøtt å knekke.
Fonseca selv var også tydelig på pressekonferansen på at det er defensiv soliditet som vil være nøkkelen til å ta poeng i kveld. Men det var han også tydelig på i forkant av møtet mot Liverpool. Det gikk mildt sagt ikke så bra. Så får vi håpe at han har fått noen flere ting på plass til i kveld. Selv har jeg vanskelig for å forstå denne flate og relativt avventende 4-2-4 oppstillingen i det defensive presset. Foreløpig har den vært lett å spille gjennom både sentralt og langs kantene. Mot Inter lå laget såpass kompakt at det likevel gikk bra. Skal vi ha noen sjanse i kveld må det defensive kollektivet se ut som det gjorde den kvelden. Leverkusen var for øvrig veldig heldige som klarte 1-1 mot Bayern München i helgen, og de var vist større svakheter i år enn i fjor. På en god dag har vi absolutt sjansen til å ta poeng.
Bennacer, Sportiello og Florenzi er alle ute med langtidsskader, mens Morata og Okafor er såpass rustne at de starter på benken. Emerson Royal og Tomori får også hvile. Antatt startoppstilling blir da som følger:
Maignan
Calabria - Gabbia - Pavlovic - Theo
Reijnders - Fofana
Pulisic - RLC - Leao
Abraham
Tips: 2-1
Forza Milan!
.jpg)
Den siste halvtimen var virkelig klasse, og jeg velger å ta meg følelsen rundt det. Her kunne og bure vi hatt både en og to mål, og en straffe. Leverkusen skulle definitivt hatt flere mål de å, men dette kunne like gjerne endt uavgjort.
Ang karakterene dine Anaxi, så mener jeg du er hakket for streng mot Theo og Tomori, og litt for snill med RLC. RLC var en vits. Hva bidrar han med? Det er et dramatisk fall i kvalitet for hans del kontra fjoråret. Musah har kanskje ikke fysikken til RLC, men han er bedre på alt annet. Theo var veldig bra i store deler av 2 omgang, slet dog i første. Jeg mener han fortjener en sekser. Tomori var i veien for veldig mye, Gabbia slet mer.
En liten kommentar om Leao. CL er det store utstillingsvinduet, men Leao kapitulerer fullstendig nok en gang når mostanden blir litt mer en middels. Han har enorme begrensinger når han møter motstandere som vet å ta han ut, da er han redusert til Niang, kanskje verre. Jeg er rett og slett dritt lei fyren. Beklager språket. Takk for en flott Scudetto sesong, men pilen har bare pekt nedover etter det, nå er det på et lavmål. Han har et og annet genialt øyeblikk fortsatt, men det er sjeldnere, og når spillet generelt sett er begredelig så er det på tide å la han gå. Er vi så heldig å få opp mot 100 millioner fra en araber klubb evt PSG, så skal vi være ufattelige glade. Nesten 30 millioner i sparte lønnskostnader og 100 mill på bok, kan vi gjøre mye fint for. Det er mye bra venstrevinger der ute som vi gjøre jobben til Leao og vel så det til en lavere pris.