Milan-Cagliari
Sesongen 23/24 nærmer seg sakte men sikkert slutten. Det meste av spenning er tilbakelagt i toppen av tabellen. Med 5 poeng på de 3 siste kampene er Milan sikret andreplass i årets Serie A. Og det bør være grei skuring, ettersom motstanden er heller laber. Men jeg skriver "bør", for med Milan er det aldri lett å vite. Det fikk vi ettertrykkelig bekreftet nok en gang sist søndag dag vi sleit mot et Genoa uten noe særlig å spille for. Cagliari derimot kjemper for overlevelse i Serie A, og holdt på å vinne siste helg mot Lecce med 10 mann. Jeg forventer derfor en jevn forestilling i morgen kveld.
Mike Maignan og RLC blir vel neppe å se på banen igjen denne sesongen på grunn av skader. Det ser også ut til at Theo, Tomori og Leao får hvile. Antatt startoppstilling er som følger:
Sportiello
Calabria - Thiaw - Gabbia - Florenzi
Musah - Adli
Chukwueze - Reijnders - Pulisic
Giroud
Tips: 2-1
Forza Milan!
.jpg)
Med Juves uavgjort hjemme mot Salernitana, så var andreplassen i boks. Forutsetningene for sesongen tatt i betraktning med store utskiftninger, så synes jeg Pioli skal være fornøyd. Han overgikk iallefall mine forventninger, selv om det kanskje først og fremst er kvaliteten på enkeltspillere heller enn en solid taktisk finjustert enhet som først og fremst er forklaringen.