top of page

Kampdag

Offentlig·26 medlemmer

Milan-Verona

Milan sleit uforholdsmessig mye mot lag fra nedre halvdel forrige sesong. Sommeren handlet i stor grad om å øke kvaliteten i bredden, slik at kamper som denne kan vinnes uten toppet lag. I morgen får vi det første svaret på om dette har lykkes. Pioli bytter nemlig ut 6 spillere fra de som startet kampen mot Newcastle i midtuken. Og ikke nok med det. Ny formasjon ryktes også i emning. 3-4-3 blir det etter alt å dømme. Antatt startoppstilling er som følger:

Sportiello

Thiaw - Kjær - Tomori

Musah - Krunic - Reijnders - Florenzi

Pulisic - Okafor - Leao

Tips: 2-0

Forza Milan!

41 visninger
Anaximander
25 בספט׳ 2023

Dersom ikke Inter vinner scudettoen så blir jeg ekstremt overrasket. De ser bare altfor bra ut. Det må i så fall være et skadehelvete (som de har virket helt immune for i åresvis nå), og/eller en mental kollaps av historiske proporsjoner. Ingen andre lag er i nærheten. Fjorårets Napoli ville ha vært det, men ikke årets - de er alt for svake defensivt.

For øvrig veldig deilig å se Juve få "the Sassuolo treatment". Den kjenner vi bare så alt for godt. At et lag kan variere så ekstremt i prestasjonene på så kort tid som Sassuolo gjorde mot henholdsvis Frosinone og Juve er et stort mysterium. Berardi var BRUTAL, og Boloca (som Angelozzi i Frosinone hentet fra Serie D ifjor) spilte Locatelli og Rabiot helt av banen.

Så til oss: jeg mener fortsatt at vårt hovedproblem er treneren. Her mangler vi åpenbart kvalitet. Jeg savner både taktisk tydelighet, fostringen av en sterkere mentalitet, og en trener som kan endre materiell uten at det får for store konsekvenser. Hvorfor Pioli følte han måtte spille Krunic og Giroud i denne kampen forstår jeg ikke.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page