top of page

Kampdag

Offentlig·18 medlemmer

Inter-Milan

Da var det derbytid igjen! Og det mot et historisk bra Inter som vi har slitt veldig med de siste møtene, både defensivt og offensivt. Som om ikke det var nok vil Inter også vinne sin tjuende scudetto med minst uavgjort i morgen, og vinne sin andre stjerne på drakta. Samtidig har Inter gått litt på halv maskin etter uttoget av CL. Men, det spørs hvor mye vi kan håpe den trenden fortsetter i et prestisjefylt byderby hvor det er mulig å vinne en historisk tittel. Inter har massevis av matchvinnere, og skaper som oftest mange sjanser selv på en dårlig dag. Det smerter å si det, men jeg har vært ekstremt imponert over hva Marrotta og Inzaghi har fått til på motsatt side av byen.

Etter en periode med veldig gode resultater, har Milan dummet seg ut i tre kamper på rad. Det er først og fremst Piolis taktiske inkompetanse som har vært påtagende, men det virker også nærmest som om flere av spillerne har tatt ferie. CL-plassen er ikke truet, og det har tydeligvis vært nok til at flere har tatt foten av gasspedalen. Men igjen: imorgen er det derby, og om ikke det motiverer, så gjør ingenting det. Forventer at Ibra tar en tur ned i garderoben og strammer opp moralen. Og kan Pioli skvise ut et par små ideer til i det som etter alt å dømme blir han siste derby, så har vi en ørliten sjanse. I begge møtene mot Roma synes jeg han har bommet på startoppstillingen, og når jeg ser Skys antatte startellever så må jeg innrømme at tapene ikke har gitt den nødvendig selvinnsikten. Den store formspilleren Chukwueze ser nok en gang ut til å begynne på benken, f.eks. Men har muligens hatt vett til å sette ut en Bennacer som ikke har vært bra i vår. Ifg. Gazzettaen så skal tom. Leao spille spiss, mens Pulisic bytter kant, og Musah kommer inn for å demme opp for DiMarco.

Antatt startoppstilling:

Maignan

Calabria - Gabbia - Tomori - Theo

Reijnders - Adli

Musah - RLC - Pulisic

Leao

Tips: 3-0

Forza Milan!

21 visninger
Tom Wille
Tom Wille
Apr 22, 2024

Ingen skandale i seg selv å tape 2-1 mot Inter, men forsøket i spesielt 1 omgang var ynkelig! Hvis Inter var sedvanlige effektive hadde det vært 4-0 etter 1 omgang. Utrolig sjanser som de brenner. Forsvaret vårt er generelt under enhver kritikk, og når til og med Tomori har vært medioker etter comebacket blir det skralt.

Jeg vil også med hånden på hjertet si at Calabria er den verste kapteinen vi har hatt ihvertfall i min tid som Milan fan(28 år). Det han gjør på slutten der er så uproft at at det er skammelig! Vår svakeste spiller i førstelleveren, og nå også en idiot. Fint og flott at han er Milan fan til beinet, men det hjelper ikke når nivået er elendig. Ryktene sier at han krever dobbel lønn for å bli. Lykke til..

Fullt fortjent seier til Inter, til tross for at vi viste endelig tegn til noe trøkk de siste 15 minuttene, Ingen spilte over middels i mine øyne. Veldig gjennomsnittlig til dårlig over hele linjen.

• Maignan; 5,5. Treg og tung på 2-0 målet. Maignan anno 2021 hadde tatt den.

• Calabria: 4,5. Horribel.

• Gabbia: 5,5. Noe bra, men ble tidvis herjet med av Thuram sin fysikk.

• Tomori: 5,5. Enkel tap inn, men ble altfor lett dratt av Thuram på 2-0 målet. Shaky eller også.

• Theo: 5. Var til tider friskt med i 2 omgang, men mister totalt hodet han også.

• Adli: 5. Sliter med tempoet, en del merkelige pasninger. Enkelte gode vertikale løsninger.

• Reijnders: 5. Er ikke den samme Reijnders vi så i tidlig høst. Han kan så mye mer.

• Musah. 6. Vår klart friskeste i 1 omgang. Jeg ser et stort potensiale i han, dog ikke som ving.

• RLC: 4,5. Hva gjorde han på banen? Totalt usynlig.

• Pulisic: 5. Svak kamp. Veldig anonym.

• Leao: 5,5. Horrobel 1 omgang, våknet noe i 2 omgang. hockey assist på målet.

Denne sesongen er over. Gleder meg til den er ferdig og vi kan se fremover med ny manager, og forhåpentligvis en ny æra.

© 2012 Milan Norge 

bottom of page