Sassuolo-Milan
Noen tanker etter kampen:
Med uavgjort for både Juve og Bologna var ikke dette poengtapet så mye verdt egentlig. Og mønsteret fra i vår fortsetter jo bare å gjenta seg: slippe inn masse mål mot bunnlag.
Altså: En midtbane med Adli, Reijnders og RLC kan ikke spille mann-mann. Det ser faktisk helt latterlig ut til tider. Springer som hodeløse høns, og er faktisk ganske dårlige å forsvare seg mann-mann også.
Thiaw er ikke i form. Kjær og Florenzi er ferdig. Giroud ser også ut som om han har tatt ferie...
Gøy med formstigningen til Chuku. Var 2 cm fra 2 mål idag. Uflaks.
I motsetning til ifjor så har vi mange spillere på benk som er målfarlige. Det er deilig.
Spillervurdering:
Sportiello: 6
Florenzi: 5,5
Kjær: 5
Thiaw: 5
Theo: 6
Adli: 6,5
Musah: 6
Chuku: 6,5
RLC: 5
Leao: 6,5
Jovic: 6
Gabbia: 6,5
Rejinders: 6,5
Forza Milan!
.jpg)
RLC har sin primære spisskompetanse i at han er god på å komme på løp i boks og at han er en god avslutter. Det har gitt ham en del poeng i boka, men jeg har ofte vært skuffet over hvordan han fungerer i spillet for øvrig. Han skal bl.a. være god til å transportere ball gjennom ledd og det har vi ikke sett mye av. Defensivt synes jeg også han har mye å gå på. Har jo en veldig fin fysikk, men taktisk er han ganske svak synes jeg.
Helt enig i at Gabbia i øyeblikket er å foretrekke fremfor Kjær og Thiaw. Thiaw har nok et høyere toppnivå, men Gabbia er i form og har en veldig god skalle.
Problemet med Adli er og blir at han ikke fungerer så godt i mann-mann-spill og at han ikke er så god posisjonelt defensivt. Fordelene med ham vis-a-vis f.eks. Bennacer er at han er mer vertikal. Når han nå også har begynt å slå langpasninger med vrist heller enn innside, så er det også mer tempo i de pasningene. Det synes jeg er en forbedring. Hva gjelder enkle feil, så er det selvsagt for mange av dem, men det har blitt færre, og RLC, Reijnders og Bennacer er ikke bedre på det området. Jeg vil jo aller helst ha Adli høyere i banen, men han er muligens ikke god nok til å transportere ball i høy fart og er ikke særlig målfarlig heller inntil videre.