top of page

Kampdag

Offentlig·25 medlemmer

Milan-Cremonese

Etter å ha sammenliknet kampprogrammet til topp 7 lagene, kan jeg ikke skjønne annet enn at poengtap i kveld betyr farvel til CL neste år.

Pioli går for omfattende rotasjoner i kveldens kamp. Flere skuffelser får dermed en ny sjanse. Det gjelder både Charles de Ketelaere og Divock Origi. Ante Rebic får ikke engang muligheten i Leaos fravær. Det sier litt om kroatens prestasjoner denne sesongen. Antatt startoppstilling er som følger:

Maignan

Calabria - Kalulu - Thiaw - Theo

Bennacer - Vranckx

Saelemaekers - CdK - Diaz

Origi

Tips: 2-0

Forza Milan!

38 visninger
Anaximander
May 05, 2023

Fikk endelig pint meg gjennom kampen. En merkelig kamp, må jeg si. Cremonese har to kjempesjanser, og ellers ingen verdens ting. Vi derimot småpasser og smådribler rundt 16 meteren uten noe konkret sluttprodukt, og når vi får de store sjansene (Diaz x 2 og CdK), så klarer vi merkelig nok ikke å sette dem. Synes faktisk ikke kampen var helt krise. Defensivt var vi gode, bortsett fra lilleputtspillet ved målet, og Calabrias konsentrasjonsglipp. Offensivt er problemet at vi mangler folk som er mer direkte, og ikke smådribler og småpasser helt uten mål og mening. Det ble imidlertid ikke så mye bedre med Leao og Giroud, så dette ligger på Piolis manglende evne til å sette et offensivt spill. Med denne kampen er det i det minste så og si sikkert at vi mister CL neste år, om da ikke det italienske rettsvesenet hjelper oss.

Spillervurdering:

Maignan: 6

Calabria: 5,5

Kalulu: 5,5

Thiaw: 5,5

FBT: 6

Vranckx: 6

Krunic: 6

Saelemaekers: 6,5

CdK: 5

Diaz: 5

Origi: 4,5