top of page

Kampdag

Offentlig·18 medlemmer

Udinese - Milan

Tøff kamp borte på Friuli i morgen kveld. Håper bare gutta har klart å legge CL bak seg. For nå er det bare scudettokamp som gjelder, og da må kamper som denne vinnes.

Udinese har slitt litt mer defensivt ifjor, men både Beto og Deulofeu kan på en god dag skape problemer for slitne Milanbein.

Maignan

Florenzi - Tomori - Romagnoli - Theo

Bennacer - Tonali

Saelemaekers - Diaz - Krunic

Ibra

Tips: 1-1

Forza Milan!

49 visninger
Tom Wille
Tom Wille
Dec 12, 2021

Det jeg savner fra Pioli er en plan B. Han er "enkel" trener som har et konsept, og fungerer ikke det er han rådvill. Vi spiller pr nå med Krunic og Saelemakers som vinger. Dette er vinger som strengt tatt holder nivå til lag som Cagliari eller Bologna. Hvorfor skal vi da på død og liv måtte spille 4-2-3-1 for enhver pris? En mer taktisk skolert trener ville sett denne svakheten og kommet med en plan B. Vinger i et slikt system MÅ ha tempo, derfor fungerer Leao og Rebic så bra. Saele og Krunic er ubrukelige i den delen av spillet. Messias er heller ikke spesielt temposterk. Etter min mening burde vi slik laget er nå, spille i en 4-3-2-1. Nå vi ikke har mange som kan sette av en mann så må i det minste dominere midtbanen og skape trøkk og overtall på den måten. Her burde vi kjøre Maignan- Kalulu- Romagnoli- Tomori- Theo- Bennacer- Kessie- Tonali- Diaz- Messias- Zlatan.

Pioli er en sta mann, det har flere sagt, og tviholder på sin 4-2-3-1 uansett. Det gjør han desverre begrenset som trener. Jeg er veldig glad i Pioli og han har gjort mirakler med dette laget, men for å være en Scudetto lag, så må man kunne tenke utenfor boksen og være mer kreativ i coachingen.

Det skal også sies at det er typisk at våre viktigste menn for en formdupp når vi er så sårbare i forhold til skader. Bennacer er ikke til å kjenne igjen. Elendig nivå. Theo gjør feil på feil bakover, og er ikke like bidragsytende fremover. Diaz har jo blitt forvandlet til Serie B spiller etter Covid! Sjokkerende å se. Til og med Tomori spiller litt under pari.

Når har vi endelig en uke til å lade batteriene. Innen den tid er trolig Leao i det minste tilbake. Det er viktig. Napoli blir steintøft med den formen vi er inne i.

Forza Milan!

© 2012 Milan Norge 

bottom of page