Milan-Como
Som Tom skrev her om dagen. Denne sesongen må bare spilles av, den er så og si kjørt uansett. Det er nesten som jeg håper vi ikke når Europa, sånn at neste år kan brukes til å kjøre inn et ordentlig grunnspill både offensivt og defensivt. Conceicao har ikke hatt muligheten til deg, og får det mest sannsynlig heller ikke. Men med ham ved roret får vi i det minste innsats ut våren tipper jeg.
Fabregas er faktisk en av de nye trenerne som virker litt spennende. Minne litt om Sarri i måten han ønsker å spille. Ikke lett å spille mot dette Como-laget. Men seier må vi likevel kunne forvente.
Antatt startoppstilling:
Maignan
Walker - Gabbia - Thiaw - Theo
Musah - Bondo - Reijnders
Pulisic - Gimenez - Leao
Tips: 3-1
Forza Milan!
50 visninger
.jpg)
Før sesongen uttrykte jeg bekymring for om en trener med Conceicaos væremåte passer personlighetstypene i vår spillergruppe. For meg virker det nå åpenbart at han ikke klarer å skape samhold i DENNE gruppen. Virker ikke som om han liker typene vi har. Krever en radikal omstrukturering av troppen dersom det skal funke.
Dernest ser jeg omtrent ingen spor av taktiske grep som forbedrer laget. De samme gamle problemene vedvarer defensivt (dette ble faktisk bedre under Fonseca etterhvert).
Hva gjelder trener så har jeg ikke god nok koll. De Zerbi har jeg fortsatt tro på. Gjør en god jobb i Marseille. Italiano er jeg mer usikker på. Alle trenere overpresterer under Sartori. Har man tålmodighet nok i Milan til en mann som Sarri - jeg vet ikke? Farioli, Fabregas, Sebastian Hoeness og Dino Toppmöller virker spennende, men er høyrisikovalg. Klopp er urealistisk. Det samme er nok Alonso. Holder en knapp på italienske trenere generelt.
For øvrig enig i at ledelsen i Milan er rævva. Whistlebloweren til Conceicao snakket nok sant om at det er kaos i ledelsen - alt tyder på det. Til tross for deres begrensninger, så er alt samholdet og kulturen Maldini og Pioli klarte å bygge utradert - det var iallefall noe.