Fiorentina - Milan
Onsdag var høytidsdag. Milan kunne da endelig, for første gang på så lenge vi kan huske, skilte med skadefri stall. Til og med gamlefar Ibrahimovic er klar etter langtidsskaden, og så uforskammet frisk ut. Sist ut døra fra sykestua var Davide Calabria og Ismael Bennacer. Men allerede i dag, måtte Milans medisinske apparat avbryte ferien, og ta imot Brahim Diaz for pleie av en lett kneskade. Så lenge varte altså den gleden. Inn for ham kommer etter alle solemerker CdK, mannen som vi så gjerne skulle se fant tilbake til sitt gamle jeg. Måtte det skje litt brennkvikt. Med Leao suspendert får han med seg Ante Rebic som bredtspillende trequartista. Antatt lagoppstilling blir som følger:
Maignan
Kalulu - Thiaw - Tomori
Calabria - Bennacer - Tonali - Theo
CdK - Rebic
Giroud:
Gjetter på en tett og jevn kamp. Fiorentina skårer lite, men slipper også lite inn. Og et Milan uten Leao, og en CdK med målskrekk lover ikke mange mål. Håpet er at vi klarer å skvise ut tre poeng, men tipset er vel uavgjort.
Tips: 1-1
Forza Milan!
.jpg)
Jeg spurte om den var den dårlige versjonen vi fikk se i kveld, helt klart ikke, kombinert med selvsagt elendige greier fra vår side. Men skal gi honnør til Fio her, akkurat i kveld kunne de hamlet opp med de aller fleste. Alt fløt enormt godt. Igor med karrierens beste match, Amrabat som viser at han er en spiller som de fleste ligger langflate etter med god grunn, Mannen mister aldri ballen, og er alltid tilgjengelig. Dodo var villmann nedover høyresiden, og Biraghi eide venstresiden. Vi spilte en forferdelig kamp, men jeg vil ikke ta noe av æren fra Fio her, De var rett og slett dritgode i kveld. Toppnivået deres er meget høyt.
Så til oss, fra midten og opp var det stryk. Forsvaret er ikke uten skyld, men de ryddet jaggu opp i mye sammen med Maignan. Thiaw sin takling på Ikone, Tomori sin redning på strek og et hav av andre klareringer. Tomori var dog den klart dårligste bak. Rundlurt av Ikone, og så lite rutinert å lage straffe der, ellers ufattelig høye skuldre med ball under press.. Masse balltap og skumle pasninger. Thiaw og Kalulu var bedre uten å imponere. Maignan er et monster. Hadde vi hatt Tata i mål i dag hadde det garantert stått 5-0. Helt seriøst.
Tonali og Bennacer ble spist opp på midtbanen spesielt i 1 omgang. Total dominans fra Fiorentina. Det ekstremt høyre presset deres gjorde at de aldri fikk bygge opp spillet som de pleier. Bennacer virket rusten med ballen i tillegg. Messias sto til stryk. Ingenting av verdi. Theo med et herlig mål, og virket truende flere ganger. Hadde dog trøbbel med Dodo og Ikone. CDK og spesielt Rebic var helt ute. CDK med et par fine moment i det minste. Rebic helt på trynet dårlig. Giroud ble spist med hud og hår av Igor.
Nei dette var et stygt tilbakeslag, Jeg savner et planmessig angrepsspill. Pioli har sterke begrensninger her, og det vises. Han er helt avhengig av X faktor spillere. Det er ikke for Guardiola ball fremover for å si det pent.. Det er mer på lykke og fromme det som skjer fremover for vår del.
For min del glemmer jeg denne kampen i kveld, og setter fullt fokus på Spurs kampen onsdag kveld. Vi har en unik mulighet her, og jeg mistenker at dette lå merkbart i bakhodet. Diaz, Krunic, og Leao tilbake i den matchen vil være uhyre viktig. Tottenham med en svak generalprøve selv med 1-0 tap borte mot Wolves.
Dagens rating 1-10:
- Maignan: 7,5.
- Kalulu: 6.
- Thiaw: 6.
- Tomori: 5,5.
- Messias: 5.
- Tonali. 5,5.
- Bennacer: 5,5.
- Theo: 6.
- Rebic: 4,5.
- CDK: 5.
- Giroud: 5.