Fiorentina - Milan
Hard kamp mot Italianos høye press i kveld. Særlig nå når både Tomori og Rebic er blitt skadet. Det er alltid risikabelt å la Kjær spille så mye. Men Fiorentina har også sine betydelige fravær: Gonzalez er akkurat tilbake etter covid og starter ikke, Nastasic, Pulgar og Dragowski er skadet, og Milenkovic og Quarta er suspendert. Italiano har derfor måttet trekke ned midtbanespilleren Venuti som midtstopper. Det håper jeg vi vil klare å utnytte. Hjernen min sier uavgjort i denne kampen, men jeg følger fortsatt Jonern og hjertet mitt, og går for Milanseier i kamptipset.
Antatt startoppstilling:
Tatarusanu
Kalulu - Kjær - Romagnoli - Hernandez
Tonali - Kessiè
Saelemaekers - Diaz - Leao
Ibra
Tips: 2-3
Forza Milan!
70 visninger
.jpg)
Syntes ikke spillet og trykket var noe spesielt dårlig denne kampen. Godt å se at det ble skapt mye og at man ikke gir opp etter å ha ligget under 0-3. Det at man klarer å skape så mye i en kamp der få spillere utmerker seg noe særlig syntes jeg er veldig bra. Syntes Leao til tider var fantastisk med ball.
Saelemaekers og Diaz besitter to posisjoner med et klart forbedringspotensialet. Det har jeg ment hele sesongen. Diaz skal ha for den avgjørende faktoren han har hatt ved å være på rett sted til rett tid, men å kun sitte med en assist i sin posisjon er ikke akkurat et godt tegn. Det reflekteres også utpå banen at det blir skapt ekstremt lite gjennom hans intiativ. Venstresiden med Leao og Theo har blitt en krykke for dette laget.
Reagerte veldig på at Piolis velger å kvele momentumet Milan hadde når man jaget scoringer ved altfor hyppige bytter.. Da Krunic kom inn var det ikke noe igjen av flyten.