AC Milan lanserer offisiell nettside på kinesisk gjennom Hopu.com og forsetter å utnytte det enorme potensialet i Asia.
Milan har samarbeidet med mediesenteret Mailman Group siden juli forrige sommer, og klubben ble valgt ut til å delta i International Champions Cup i Kina i 2015. I etterkant av den suksessfulle touren har klubben styrket sin posisjon i Asia og har utviklet seg til å bli den mest populære italienske klubben på sosiale medier i Kina.
Det kinesiske markedet blir høyt prioritert av Milan og den nye kinesiske nettsiden er det siste tiltaket så langt for å fremme varemerket AC Milan på digitale plattformer i Kina. AC Milan.com Kina føyer seg inn i rekken sammen med Weibo.com, WeChat og Youku -brukere som så langt har gitt klubben over en halv million følgere. Den nye nettsiden vil formidle nyheter og videoer, og gi kinesiske fans et innblikk i klubben og muligheten til å følge med på hva som skjer i sosiale medier.
Barbara Berlusconi hadde følgende å si om den nye nettsiden:
«Milan har i dag over 370 millioner fans rundt om i verden hvor en tredjedel kommer fra Kina. Med lanseringen av cn.acmilan.com vil vi forsøke å redusere avstanden mellom klubben og våre fans i Kina, som i flere år har vist lidenskap for de rødsorte fargene våre, og vi ønsker å gi dem nyheter, videoer oppdateringer og eksklusivt materiale for å formidle en side av klubben som de har til gode å se så langt.»
Fotballens popularitet vokser enormt i Kina og Milans samarbeid med Hopu.com, en ledende kanal for sport på internett med 30 millioner månedlige besøk, har egne nettforum for Milan-fans som har 100.000 daglige besøk.
Direktøren for Mailman Group, David Hornby, er også strålende fornøyd med samarbeidet.
«Det er nok et viktig steg for Milan og viser hvor viktig det kinesiske markedet er for den internasjonale strategien. Det vil være aktivitet direkte rettet mot dette markedet gjennom 2016 for å bearbeide den fantastiske veksten gjennom de siste 6 månedene.»
Comments