Milan og selskapet som selger naturlig mineralvann har inngått en offisiell samarbeidsavtale som strekker seg over flere år.
Alpenwater blir Milans offisielle vann og vil samarbeide med Milan både i Italia og i og rundt Kina og promotere samarbeidet gjennom skreddersydde markedskampanjer.
Alpenwater er et premium merke drikkevann, merket er opprinnelig fra Italia og de sikter seg inn på det kinesiske markedet. Hovedproduktene inkluderer Alpenwater, en serie av naturlig mineralvann, laget i Kina og «ALPS» som blir produsert i Italia.
Alpenwater og AC Milan valgte hverandre fordi de deler de samme verdiene og globale målene. AC Milan har en stor internasjonal fanbase, som Alpenwater kan dra nytte av. Selskapet vil støtte klubben med promoteringen i Kina. Milan vil også hjelpe Alpenwater med å etablere seg og øke merkets popularitet blant forbrukere.
Mr. Zhao Lei, daglig leder i Alpenwater sa følgende om samarbeidet: «AC Milan er en klubb med en legendarisk historie, som er veldig spesiell for kinesiske fans. Vi er beæret over å bli partnere med AC Milan, spesielt over å bli AC Milans første partner i Kina under den nye æraen med kinesiske eiere. Vi vil prøve å best mulig gjøre at fansen har flere muligheter til å komme tettere innpå favorittlaget sitt.»
«I dag er vi stolte over å offisielt annonsere dette partnerskapet med Alpenwater. På en side gir dette partnerskapet AC Milan muligheten til å koble merket vårt til et av de raskest voksende selskapene i mineralvannsektoren, som opererer i Kina. På den andre siden tillater partnerskapet Alpenwater å bruke AC Milan som en perfekt strategisk partner for å komme seg inn på nøkkelmarkeder, både i Europa og over hele verden.» Dette sa lederen for Milans kommersielle avdeling, Lorenzo Giorgetti.
De finansielle aspektene ved avtalen har ikke kommet ut ennå, men Mark Dreyer, som jobber med kinesisk sport for Sport Business, hevder at det dreier seg om en toårsavtale med opsjon på ett år til.
コメント