Sommermercato 2026
Det er vel på tide å få opp en tråd om dette..
Per nå er det Zlatan som styrer showet under Cardinale, og forhåpentligvis får man fort på plass en sportslig ledelse som er bedre enn den forrige.. Zlatans rolle i det hele er litt vanskelig å definere, men at det ikke har vært en positiv trend i klubben siden han kom er det null tvil om.
Ellers er det spennende å se om Maignan, Leao og Modric blir...
Vet ikke helt hvor man bør starte og føler alle ledd ( utenom keeperplassen) skriker etter kvalitet.. Om Modric velger å dra så er jeg veldig usikker på om Jashari eller Ricci kan fungere som playmakere etter det de har vist denne sesongen..
Forsvaret trenger en spiller med kvalitet, og det gjør angrepet også..
870 visninger
.jpg)
Litt vanskelig å sette noen karakter på dette overgangsvinduet da flere av disse overgangene kan slå begge veier.. At Cardinale har gjort seg populær hos Mendes er det eneste jeg kan si med sikkerhet.. Uansett så syntes jeg det er greit at man går for (potensielt) mer kvalitet foran middelmådig kvantitet i kjøpene, og heller prøver å tette hullene i laget over de neste mercatoene.. Å bruke litt mer for etablerte spillere og fylle på med noen talenter syntes jeg er fornuftig selv om jeg savner en satsing på italienske spillere.. Sett bort i fra Gila så bærer det mye risk i å hente spillere uten referanser fra Serie A, men jeg velger å tro at Cardinale prøver å ta seg sammen etter raserinngen av klubben de siste årene..
Gila syntes jeg var en nødvendig og god overgang etter det jeg har hørt om han.
Ramos var fryktelig dyr, og jeg klør meg i hodet over hvordan det er mulig å komme fram til 70 millioner for en spiller som slet benk i fjor og som scoret så lite. Likevel ser han ut til å være et steg opp når det kommer kvalitet på spissplassen, og med pris kommer forventningene.. Han burde klare 20 + mål , og om han ikke tangerer den siste sesongen til Giorud i antall mål så blir det en tommel ned fra meg..
Moreira kjenner jeg lite til, men om han ikke markerer seg om en av Milan bedre spillere i år så blir det vanskelig å rettferdigjøre prislappen..
Det er alltids spennende med talenter så det blir interessant å se hva som blir av Diawara, Hutchinson og Kostic ..