top of page

Klubbhuset

Offentlig·23 medlemmer

Elservice för både privatpersoner och företag – vad är skillnaden?

En utmaning när man ska anlita elföretag är att förstå skillnaderna i de tjänster som erbjuds för privatpersoner respektive företag. Jag har funderat på om det verkligen är så stor skillnad i utförandet eller om det mest handlar om omfattning och regler. Jag stötte på en sida som beskrev att de erbjuder både och, och att även eljour Malmö är tillgänglig för båda kundkategorierna. Det verkar som att en del firmor har en bredd i sitt erbjudande, men vad innebär det i praktiken för kunden? Är det andra krav eller förväntningar beroende på om man är privatperson eller företag?

17 visninger
Billie Nikelson
Billie Nikelson
for 4 døgn siden

Jag tror att den största skillnaden ligger i omfattningen av projekten och de specifika behoven. Företag har ofta mer komplexa system och större anläggningar som kräver annan typ av certifiering och expertis. Dessutom kan driftstörningar få större ekonomiska konsekvenser för ett företag, vilket gör att snabb och effektiv service är ännu viktigare. För privatpersoner handlar det ofta om mindre installationer och reparationer.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page