top of page

Klubbhuset

Offentlig·23 medlemmer

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Funderar på minireningsverk, någon med erfarenhet?

Har någon här erfarenhet av minireningsverk för enskilt avlopp? Jag funderar på att installera ett och försöker sätta mig in i vad som finns och vad man ska tänka på. Det verkar vara en hel del att hålla reda på med olika tekniker och krav. Jag kom över en sida som heter Läs mer om reningsverk avlopp där de beskriver biologiska och kemiska lösningar som är anpassade för det nordiska klimatet. De nämner att deras system kan överträffa höga miljöskyddsnivåer. Det verkar också som att livslängd och hållbarhet är viktiga aspekter. Vad har ni för tankar eller tips kring detta? 🤔

12 visninger
Steven Lon
Steven Lon
i forgårs

Det där med enskilda avlopp är verkligen en djungel, särskilt med alla nya regler och krav som kommer. Jag har hört att många kommuner nu ställer mycket högre krav på reningen, vilket gör att gamla trekammarbrunnar inte längre räcker till. Att välja rätt typ av system beror nog mycket på markförhållanden och hur känslig naturen är just där man bor. Det är klokt att kolla med kommunen först vad som gäller i ens område innan man bestämmer sig för något specifikt.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page