Är natursten ett bra val för både inomhus och utomhusmiljöer?
Jag har börjat fundera på att använda natursten både i hemmet och i trädgården, men försöker förstå om det verkligen är värt det i längden. Det ser ju riktigt snyggt ut, men jag undrar hur det funkar när det gäller hållbarhet och underhåll.
Jag hittade den här sidan när jag letade efter mer info och inspiration: svenskastengruppen.se
Det som verkar intressant är att de erbjuder lösningar för både inomhus och utomhus – allt från golv och väggplattor till uteplatser, gångar och poolområden. Och som jag förstår det är en av de största fördelarna att natursten är väldigt hållbar och kan hålla i många år om man väljer rätt material för rätt plats
Men samtidigt känns det som att det är lätt att göra fel val om man bara går på utseende. Hur tänker ni – är det värt investeringen?
.jpg)
Vi var i exakt samma sits och började också läsa på innan vi bestämde oss.
Till slut valde vi olika material beroende på var de skulle användas – något mer slitstarkt utomhus och i hallen, och lite mer fokus på design i andra rum. Det gjorde faktiskt stor skillnad i vardagen.
Det viktigaste var att inte försöka använda samma lösning överallt, utan tänka mer på funktion.