top of page

Klubbhuset

Offentlig·21 medlemmer

Vilken värmepress rekommenderar ni för småskalig produktion?

Hej, jag ska börja med småskalig textilproduktion och behöver köpa en värmepress. Vilken värmepress rekommenderar ni för småskalig produktion? Jag har kollat runt lite och hittade den här sidan: https://folier.se/tryckakademin-epson/ som har en del olika modeller, men det är svårt att veta vilken man ska välja. De har ju allt från transferpressar till muggpressar och kepspressar, men jag är främst ute efter en som funkar bra för kläder. Jag undrar vad som är viktigast att tänka på när man väljer värmepress. Är det storleken på plattan, eller är det viktigare med en jämn värmefördelning och exakt temperaturkontroll? Jag vill ju att trycken ska bli hållbara och snygga. Någon som har erfarenhet av olika modeller och kan ge lite tips? Vilka märken är bra?

7 visninger

När man väljer värmepress för småskalig produktion är det viktigt att tänka på användarvänligheten. En modell med tydliga inställningar för temperatur och tid, samt en enkel mekanism för att justera trycket, kan göra stor skillnad för hur smidigt arbetet flyter på. Det är också bra att kolla på hur snabbt pressen värms upp och hur väl den håller temperaturen under hela pressningen. En press som svänger mycket i temperatur kan ge ojämna resultat.

medlemmer

© 2012 Milan Norge 

bottom of page