top of page

sesongvurdering: Alessandro Florenzi


Da det ble klart at Milan hadde sikret seg Alessandro Florenzi på lån fra Roma forrige sommer, ble jeg veldig glad. Dette er en perfekt troppspiller - en spiller med lang erfaring fra storlag, god kvalitet, kan spille flere posisjoner, men i en alder der han ikke vil kreve spilletid. Og her må jeg si Maldini og Massara traff blink.


Florenzi har så og si alltid levert stabilt bra når han må steppe inn, og når han ikke er på banen så er det veldig tydelig at det er en mann som bidrar med mye profesjonalitet og vinnervilje inn i spillergruppen. Jeg forstår godt at han ble valgt til kaptein i Roma etter De Rossi. Som spiller er han temposterk, løpssterk, og med en herlig offensiv mentalitet. Det er fullt forståelig at han nå ser ut til å bli hentet permanent fra Roma.


Karakter: 6


Grazie Alessandro!

 
 
 

Siste innlegg

Se alle
Milan-Inter

Scudettokampen er over, ironisk nok i en periode der Inter egentlig ikke har spilt så veldig godt. Etter skaden på Lautaro, er det egentlig bare DiMarco som har holdt kvaliteten oppe. Men for en seson

 
 
 

Kommentarer


© 2012 Milan Norge 

bottom of page