top of page

Seier mot Empoli


Milan fikk til slutt feire jul på andreplass i Serie A, etter seier 4-2 borte mot Empoli. Resultatet var noe flatterende for Milans del, all den tid Empoli gav god motstand, mens Milan hadde god uttelling på sine målsjanser. Spillet var ikke særlig imponerende, bortsett fra en god Frank Kessiè, for anledningen vikar i trequartistarollen. Ivorianeren satte Milans to første, mens Florenzi og Theo puttet de to andre. Nå er det bare å håpe at gutta har fått hvile i julen, og har fått tilbake litt av den energien de viste i sesonginnledningen. Med Kessie og Bennacer borte i Afrikamesterskapet, trenger vi at alle leverer på toppnivå for å henge med Inter i tabellen utover i januar.


Det skal nå bli spennende å se hva Milan gjør på overgangsmarkedet i januar. Med all sannsynlighet vil det bli noen avganger, da fortrinnsvis Conti og kanskje Castillejo, mens man muligens også vil forsøke å hente inn en midtstopper etter Kjærs langtidsskade.


Spillervurdering:

Maignan: 6 Florenzi: 6 Tomori: 6 Romagnoli: 5 Theo: 6 Tonali: 6 Bennacer: 5,5 Saelemaekers: 6,5 Kessiè: 7,5 Messias: 5 Giroud: 5,5 Bakayoko: 5,5 Krunic: 6 Forza Milan!


 
 
 

Siste innlegg

Se alle
Milan-Inter

Scudettokampen er over, ironisk nok i en periode der Inter egentlig ikke har spilt så veldig godt. Etter skaden på Lautaro, er det egentlig bare DiMarco som har holdt kvaliteten oppe. Men for en seson

 
 
 

Kommentarer


© 2012 Milan Norge 

bottom of page