Klubbledelsen er meget godt fornøyd med å kunne annonsere et strategisk samarbeid med Le Sports.
Le Sports og AC Milan har bekreftet at de har inngått et partnerskap som gjør at av Kinas største nett-baserte sportsselskaper blir klubbens offisielle partner i Kina for tre sesonger (inneværende og ut 17/18). Avtalen kom i stand takket være sveitsiske Infront Sports & Media, selskapet som forhandler frem markedsavtaler på vegne av klubben.
Samarbeidet vil blant annet gi selskapet, som det første noen sinne, eksklusive rettigheter til å streame innhold fra klubbens offisielle TV-kanal Milan Channel i Kina. Le Sports vil også blant annet kunne kalle seg «offisiell partner» og «offisiell ny mediepartner» for AC Milan i Kina.
Nettstedets samarbeid med Milan føyer seg inn i rekken av nylig inngåtte avtaler, som blant annet omfatter rettighetene til Wimbledon-turneringen og engelske Premier League i Hong Kong for tidsrommet 2016-19, i tillegg til et femårssamarbeid med det internasjonale selskapet ATP.
Barbara Berlusconi om avtalen:
«Denne nye avtalen er meget viktig for Milan, det gir oss en mulighet til å bringe klubbens historie til Kina. Vi fokuserer mye mot dette landet og ønsker å være synlig i den delen av verden.»
Mei Zhenjian, direktøren for Le Sports var naturlig nok også fornøyd med avtalen.
«Vi er beæret av å kunne annonsere dette strålende samarbeidet med Milan, som er en fantastisk fotballklubb og har mange fans i Kina.»
Det er ingen tvil om at Kina satser knallhardt på sporten, og flere kinesiske klubber har også knyttet til seg en rekke profilerte spillere fra store klubber i Europa, deriblant Ramires, Jackson Martinez og Alex Teixeira.
Kommentare