top of page

Kampdag

Offentlig·27 medlemmer

Forespørsel om medlemskap i Milan Club Norvegia

Hei,


Jeg ønsker å bli medlem av Milan Club Norvegia og lurer på:


  • Hva er medlemsavgiften, og hvordan foregår betalingen?

  • Hvordan mottar man det offisielle Milan Club-medlemsnummeret?

  • Er det noen spesielle krav eller steg for å bli medlem?


På forhånd takk for hjelpen.

132 visninger
Anaximander
02. feb.

Hei! Godt spørsmål. Prøv denne kontaktmåten: https://www.acmilan.no/kontaktinfo


Da tror jeg du skal nå presidenten selv. Han sitter på denne infoen.

Roma-Milan

Toppkampen tilspisser seg med 6 lag involvert i fighten for CL-plass. Tipper Inter seiler ganske greit avgårde med serietittelen i år. Men gitt at det er så jevnt, så er det faktisk litt krise med tap i dag. Da får vi Roma helt opp i rygg. Vinner derimot vi så gjør vi et minirykk på Napoli som ble knust av Juve i dag. En slags sekspoenger med andre ord. Helt åpent hvordan dette går. Jeg bare håper inderlig vi har dagen.


Roma har fått inn Malen, og Dybala har nådd ens lags formtopp, og med Soulès farlige venstrefot må vi være smarte for å unngå baklengs.


Når jeg ser på lagoppstilling så virker det som om vi kanskje har tenkt å gå litt forsiktig til verks med eksempelvis Ricci i stedet for Fofana:


Maignan;

Tomori, Gabbia, De Winter;

Saelemaekers, Ricci, Modric, Rabiot, Bartesaghi;


81 visninger
MBerg
27. jan.

Jeg må nevne at De Winter som jeg tidligere var kritisk til, leverer nok en gang en veldig god kamp.

Jeg synes også at Ricci har hevet seg.

Modric er som alltid fantastisk.

Milan-Lecce

Ikke så mye annet enn å si at dette må bli seier. Vi kan ikke la disse bunnlagene fortsette å ta fra oss poeng. Vi trenger disiplin, intensitet og grinta. Da skal kvaliteten ordne resten. Ser at Estupinian kommer inn for Bartesaghi, Pulisic og Nkunku, Jashari og Ricci for Modric og Fofana, mens Pavlovic er tilbake på benken etter hodeskaden i Firenze:


Maignan

Tomori - Gabbia - De Winter

Saelemaekers - Ricci - Jashari - Rabiot - Estupinian

Pulisic - Leao


Tips: 2-0


91 visninger
Anaximander
19. jan.

Selv om resultatet ikke skulle tilsi det, så synes jeg vi gjør en ganske god kamp. Lecce skaper så godt som ingenting, mens jeg hele tiden satt med følelsen av at vi kunne skåre. Og det gjorde vi da også til slutt. Fortjent seier. Noen enkeltobservasjoner for øvrig:


  • Synes både Jashari og Ricci gjør en ganske god kamp. Vi har god kontroll på midtbanen. Gir håp.

  • Har vel egentlig en følelse av at det beste angrepsparet vi har om dagen er Pulisic og Füllkrug. Vi hadde mange baller inn i boksen hvor det var tydelig at det manglet en spiss som angrep riktig rom på riktig tidspunkt. Da Füllkrug kom inn skjedde nettopp dette.

  • Syv poeng ned til fjerdeplassen. Med seier mot de svake lagene hadde vi ligget 10 poeng foran Inter...surt.


Spillervurderinger:

Maignan: 6

Tomori: 6

Gabbia: 6,5

De Winter: 6

Saelemaekers: 6,5

Ricci: 6,5

Jashari: 6,5

Rabiot: 6,5

Estupinian: 6

Pulisic: 6

Leao: 5


Forza Milan!

Redigert

Como-Milan

Knallhard bortekamp i kveld. Como har fortsatt ikke tapt hjemme, og har sluppet inn bare 4 mål. Vi kan forvente oss høyt press og en velstrukturert lagmaskin. Eneste kampen jeg har sett dem slite er egentlig borte mot Inters høye press - da var de i villrede. Men slik spiller ikke vi. De har også fordelen av å spille uten press, så her skal vår gjeng få kjørt seg.


Problemet vårt er todelt: midtbanen vår skårer ikke mål, og angriperne er halvskada. Samtidig er den individuelle kvaliteten på midtstopperne våre ikke helt på høyden.


Samtidig har vi ikke tapt siden første serieomgang. Det sier i det minste noe.


Til denne kampen er Füllkrug også halvskadet og hans sitter på benken sammen med Pulisic. Pavlovic er ute etter hodesmellen han fikk i Firenze.


Antatt startoppstilling:

Maignan


69 visninger
Anaximander
16. jan.

Jeg spådde en knallhard kamp, og det ble det virkelig. Vi blir reddet av verdensklasseprestasjoner av Maignan og Rabiot (årets spiller så langt). Prestasjonen for øvrig var ganske så svak. Vi blir presset sønder og sammen av et intensivt Como, som for øvrig heller ikke mangler kvalitet offensivt. Samtidig spiller de med høy risiko, og det fikk de betale for i dag. Vi er dødelig effektive på overgangene. Men det er først og fremst kvaliteten hos enkeltspillere som gjør at vi vinner dette. Rabiot gjør en fantastisk kamp: løper som en hest, er taktisk disiplinert, god teknisk, knallsterk i duellene, høyt tempo, og med en farlig venstrefot. Leverer en av de beste prestasjonene fra en midtbanespiller i Milan på lang tid.


Markeringsspillet må også opp flere hakk. Mot Fiorentina tar ikke Bartesaghi mann i sin sone, mens han i kveld forlater sonen og driver ballwatching. Det er juniorkvalitet over de greiene der, og Allegri må sette ham på skolebenken. Fofana jukser også i det defensive arbeidet,


Med alt dette sagt, så påfører vi Como deres første hjemmetap for sesongen, og nært dobler antall baklengs. Det tar vi med oss. Vi ligger tross alt bare 3 poeng bak Inter, og det med poengtap mot Sassuolo, Genoa, Cremonese, Parma og Pisa. Hvordan kunne ikke dette sett ut?!


Spillervurdering:


Maignan: 8

DeWinter: 6

Gabbia: 6

Tomori: 5

Saelemaekers: 5

Fofana: 5

Modric: 5,5

Rabiot: 8,5

Bartesaghi: 5,5

Nkunku: 5

Leao: 5,5


Forza Milan!



© 2012 Milan Norge 

bottom of page